Czym jest e-commerce?
Słowo może brzmieć zawile, jednak mamy z nim dzisiaj do czynienia powszechnie. Bo e-commerce to nic innego, jak szeroko rozumiany handel drogą elektroniczną. Najbardziej znaną jego formą są zapewne sklepy online. To te działania, które sprzyjają nawiązywaniu umów sprzedażowych na odległość. W handlu elektronicznym wykorzystuje się nowe urządzenia, którym jest telefon, faks czy telewizja.
Najczęściej e-commerce kojarzy się z działalnością sklepów online. Ale nie jest to do końca poprawne. Jest tak bowiem, że taka działalność nie powinna odnosić się tylko i wyłącznie do sklepów online. W wielu przypadkach umowy handlowe zawierane elektronicznie mają charakter niebezpośredni. Oznacza to tyle, że zamówienie rzeczy i płatność za niego jest regulowana drogą elektroniczną, a dostawa zamówionego produktu, realizuje się w sposób tradycyjny lub odbiera się go osobiście. Transakcje elektroniczne mają często charakter bezpośredni. Wtedy wszelkie działania odbywają się tylko i wyłącznie za pośrednictwem Internetu. Tu zamawia się produkt, płaci za niego i w ten sam sposób się towar dostaje. Branża e-commerce bardzo szybko się rozwija, o czym decydują głównie zyski, jakie powstają z handlu elektronicznego. To najczęściej oszczędność czasu i pieniędzy. Mniejsze koszty dla handlujących. Większe możliwości wyboru, jeśli chodzi o niezbędne produkty. Handel elektroniczny wykazuje też negatywne strony. Często tutaj wymienia się brak możliwości na dokładne obejrzenie towaru. Do słabych stron handlu elektronicznego wlicza się też słaby kontakt ze sprzedawcą i często spóźnienia w dostawach. Nawet mimo słabych stron branża e-commerce funkcjonuje bardzo dobrze.
http://pozycjonowaniebezryzyka.pl